Prezentácia Harmónia miesta
Čo to znamená „dobré miesto“?
Prečo nás určité miesto zasiahne?
Ako učiť o mieste?
Výučba zemepisu a ďalších predmetov je založená často len na memorovaní a hodnotení výkonu. Pozornosť by sa však mala venovať aj vnímaniu. Kvôli tomu je potrebné klásť si dôležité otázky a hľadať odpovede na ne:
- Ako chápať vnímanie miesta?
- Možno rozoznať na Slovensku rozdiel medzi územím, kde žili karpatskí Nemci a územím, ktoré bolo vždy slovenské?
- Čo je to vykorenenie (či už dobrovoľné alebo násilné)?
- Čo je to domov?
- Možno v neznámom prostredí nájsť signály, ktoré návštevníka upozornia na to, aké spoločenstvo na území žije, ako rozmýšľa, aké má hodnoty?
- Ako chápať identifikáciu s miestom?